Παρασκευή, Φεβρουαρίου 01, 2013

"Τί δεν καταλαβαίνεις;" κύριε Στουρνάρα;




Τι δεν καταλαβαίνει ο Στουρνάρας;

Τα τελευταία 24ωρα, ασχολούμαι και εγώ, θέλω δεν θέλω, με τις δηλώσεις του Γιάννη Στουρνάρα για την ελληνική οικονομία και τη φορολογία. Πιέζω τον εαυτό μου να δείξω καλή θέληση και διάθεση, να μπώ στα παπούτσια του και να δώ τα πράγματα με τα δικά του μάτια.

Η δήλωσή του για την οικονομία, είναι ότι «το 2013 θα είναι η τελευταία χρονιά ύφεσης για την Ελλάδα». Όποιος τον ακούει λέει, «μακάρι», και επομένως υποθέτει ότι θα πάρει τα μέτρα που χρειάζονται για τη σταθεροποίηση της οικονομίας, δηλαδή να φτάσει στον πάτο. Μπορεί να μην είναι αισιόδοξο να μείνουμε στον πάτο, αλλά αν είσαι κάποιος που πέφτει στον γκρεμό, το να σκαλώσει το ρούχο σου σε μία ρίζα και να σταματήσεις να πέφτεις, είναι καλά νέα. Αν δεν σταματήσει η ελεύθερη πτώση, δεν πρόκειται να δημιουργηθούν προϋποθέσεις ανάκαμψης.


Ποια μέτρα έχει προγραμματίσει ο Στουρνάρας για το 2013, ώστε να σταματήσει την πτώση; Το απόλυτο μηδέν. Ούτε δημόσιες επενδύσεις, ούτε αύξηση της δημόσιας κατανάλωσης, ούτε σταθεροποίηση των ιδιωτικών εισοδημάτων, ούτε ιδιωτικές επενδύσεις, ούτε εμπορικό πλεόνασμα, ούτε άμεσες, νέες,  ξένες επενδύσεις. Τίποτα. Αντίθετα έχει προγραμματίσει νέα λιτότητα, νέες μειώσεις εισοδήματος και νέα φορολογική αφαίμαξη. Με τον πολλαπλασιαστή λιτότητας και ύφεσης να είναι κοντά στο 2 σημαίνει ότι για κάθε δισεκατομμύριο ευρώ που γίνονται μειώσεις μισθών και συντάξεων, έχουμε διπλάσια μείωση του ΑΕΠ. Για κάθε δισεκατομμύριο ευρώ μείωσης των δαπανών του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα, έχουμε διπλάσια μείωση του ΑΕΠ.

Επομένως η ύφεση και το 2013 θα είναι ανάλογου μεγέθους με το 2012, δηλαδή κοντά στο 7% γιατί έτσι έχει σχεδιαστεί και έτσι εφαρμόζεται. Αυτό σημαίνει ότι η μείωση του ΑΕΠ το 2013 θα είναι γύρω στα 16 δισεκατομμύρια ευρώ. Κι αυτό μας πηγαίνει ως ποσοστό κοντά στο 7% και μακριά από το 4,5% γιατί το ΑΕΠ έχει ήδη μειωθεί το 2012. Γιατί τώρα αυτή η δήλωση συνδέεται με τη χθεσινή στο Μέγκα, με την οποία απάντησε σε βουλευτές της ΝΔ;

Γιατί εκτός από την ποντιακή λογική που περιλαμβάνει, (ζητώ συγγνώμη από τους Ποντίους, αλλά χρησιμοποιώ τη λέξη για να συνεννοηθούμε, θα μπορούσε να πώ ότι έχει τη λογική της ξανθιάς, το ίδιο είναι) επιβεβαιώνει τα παραπάνω. Λέει ο άνθρωπος.  «Εγώ το 2012 και το 2011 εισέπραξα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, από τη φορολογία ακινήτων. Το ίδιο ποσό σε απόλυτο αριθμό θέλω να εισπράξω και φέτος. Τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Ούτε ένα ευρώ λιγότερο!». Θυμίζει εκείνο που λέγαμε για πλάκα κάθε φορά που ακριβαίνει η βενζίνη: «Εγώ 5 ευρώ βενζίνη έβαζα, 5 ευρώ βενζίνη βάζω, όσο κι αν την ακριβαίνουν!».

Δεν μπορείς δηλαδή να συζητήσεις σοβαρά. Με τη λογική του Στουρνάρα, «εγώ το 2011 έπαιρνα 2.000 ευρώτο μήνα και τώρα 2.000 ευρώ το μήνα θέλω να παίρνω».  Εγώ μπορεί να θέλω, αλλά ο Πέτρος Κυριακίδης που μου τα έδινε το 2011, δεν μου τα δίνει πιά. Επομένως δεν θα τα δώσω ούτε κι εγώ στον Στουρνάρα τα λεφτά που του έδινα. Και μάλιστα επειδή ως μισθωτός που είμαι μου τα κρατούσε στην πηγή, δηλαδή τα κρατούσε η επιχείρηση και τα απέδιδε προκαταβολικά κάθε μήνα στην εφορία, τώρα επειδή παραμένω απλήρωτος, από τον Ιούλιο του 2012 όχι μόνον εγώ δεν έχω πάρει αυτά τα λεφτά, αλλά ούτε και ο Στουρνάρας το μερίδιό του που ήταν 500 ευρώ για την εφορία και 500 ευρώ για την δική μου εισφορά στα ασφαλιστικά ταμεία κι άλλα 500 ευρώ της εργοδοτικής εισφοράς στα ασφαλιστικά ταμεία. Μπορεί στα χαρτιά κι εγώ και ο Στουρνάρας να τα είχαμε προϋπολογίσει, αλλά ούτε κι εγώ, ούτε και ο Στουρνάρας πρόκειται να τα πάρουμε, ούτε τα ασφαλιστικά μας ταμεία. Τόσο απλό είναι. «Τι δεν καταλαβαίνεις;»

Τι δεν καταλαβαίνεις; Όταν επομένως μου λές ότι εγώ θα τα πάρω θέλεις δεν θέλεις αυτά τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ από τον φόρο ακινήτων, μου λές ότι θα δημεύσεις τα ακίνητά μας και θα τα βγάλεις στο σφυρί. Μερικοί από εμάς δυστυχώς, αντί να σου πούμε τι θα πάρεις, είμαστε πρόθυμοι να σου πούμε, εντάξει πάρε τα ακίνητά μας, πάρε και τα αυτοκίνητά μας, αρκεί να μας απαλλάξεις από τις υποχρεώσεις. Εσύ όμως λες, … «ξεχάστε το αυτό. Εγώ θέλω εσείς να τα ρευστοποιήσετε και να μου φέρετε τα μετρητά». Δεν βγάζουμε άκρη.

Η απειλή της προσωποκράτησης επίσης δεν αποδίδει όπως βλέπεις. Είπε χθές στο Μέγκα, ότι «έχουμε φυλακίσει ή συλλάβει 650 επώνυμους Έλληνες που έχουν χρέη προς το δημόσιο. Τι άλλο να κάνουμε;» Αυτό σου λέγαμε από την αρχή. Μπορείς να συλλάβεις 650 Έλληνες, αλλά δεν μπορείς να εισπράξεις 650 εκατομμύρια ευρώ. Ακόμα κι αν συλλάβεις 6.500 Έλληνες, πάλι δεν θα εισπράξεις 650 εκατομμύρια ευρώ. Αλλά δεν μπορείς να συλλάβεις 6.500 Έλληνες γιατί δεν έχεις τόσους αστυνομικούς διαθέσιμους, ούτε τόσες άδειες θέσεις σε αστυνομικά τμήματα και δικαστήρια και φυλακές για να τους βολέψεις. Επομένως παράτα το γιατί δεν αποδίδει. Αντί να πληρώνει ο κάθε Έλληνας οφειλέτης 700 ευρώ στον δικηγόρο του, δεν θα ήταν προτιμότερο να σου δώσει εσένα τα 700 ευρώ; Πιο πολλά δεν θα είχες εισπράξει; Επομένως βρές έναν τρόπο να εισπράξεις αυτά που μπορείς και όχι να μας απειλείς με φυλάκιση ή με δήμευση της ακίνητης περιουσίας μας και των αυτοκινήτων μας όσοι έχουμε ακόμα…


Η λογική της ξανθιάς, ότι εγώ 3 δις εισέπραττα, 3 δις θέλω και φέτος δεν θα σε βγάλει πουθενά και δεν δείχνει πόσο έξυπνος και αποτελεσματικός υπουργός είσαι. Απλώς δείχνει πόσο ακατάλληλος είσαι και πόσο ξεκομμένος από την κοινωνία. Γιατί ένα λεπτό μόνον αν έμπαινες στα παπούτσια μας, δηλαδή αν σκεφτόσουν πως θα ήσουνα εσύ αν επί 6 μήνες δεν εισέπραττες τον μισθό σου, θα καταλάβαινες αμέσως τι λέμε. Δεν θα είχες λεφτά, ούτε για να πάς με το λεωφορείο στη δουλειά σου, δεν θα είχες ούτε κινητό για να σου τηλεφωνεί ο Σόϊμπλε και ο Σαμαράς, δεν θα είχες να αγοράσεις γάλα για τα παιδιά σου και για να πάς στο σούπερ μάρκετ όπου οι τιμές αυξάνονται συνέχεια. Και θα πήγαινες στον Σαμαρά και θα του έλεγες, ότι δεν μπορώ να κάνω τον υπουργό αν δεν παίρνω έστω 500 ευρώ που παίρνουν οι άνεργοι. Επειδή εσύ εισπράττεις τον μισθό που εισέπραττε και ο Βενιζέλος πριν από σένα και ο Παπακωνσταντίνου πριν από τον Βενιζέλο, δεν σημαίνει ότι κι εμείς εισπράττουμε τους ίδιους μισθούς, επομένως είσαι ξανθιά αν νομίζεις ότι μπορείς να εισπράξεις και φέτος 3 δις ευρώ από τον φόρο ακίνητης περιουσίας.

Από περιουσία που έχει απαξιωθεί πάνω από 50% στα χαρτιά και πάνω από 90% στην πράξη γιατί κανείς δεν αγοράζει έστω κι αν προσφέρεις 50% μικρότερη τιμή σε σύγκριση με το 2008, πως περιμένεις να εισπράξεις 3 δις; Το λογικό είναι να εισπράξεις 300 εκατομμύρια ευρώ. Ούτε ένα παραπάνω. Το σπίτι μου ή το χωράφι μου έκανε 100 χιλιάδες και τώρα κάνει στα χαρτιά 50 χιλιάδες, αλλά εγώ χρωστάω 80 χιλιάδες στην τράπεζα. Επομένως τι θα μου φορολογήσεις; Αρνητική περιουσία; Το ίδιο ισχύει και για τους φόρους των μισθωτών, αφού παίρνουμε 50% λιγότερα από το 2008, πως μπορείς να περιμένεις να εισπράξεις τα ίδια; Θα εισπράξεις 50% λιγότερα. Και πάλι άδικοι φόροι θα είναι γιατί και το 2008 υπήρχε υπερφορολόγηση των μισθωτών και με βάση τις φορολογικές κλίμακες του 2008 είμαστε πλέον όλοι αφορολόγητοι.

Και σε λίγο δεν θα εισπράττεις τίποτα αν δεν πληρώνεις κανονικά τις υποχρεώσεις σου. Γιατί ο δημόσιος υπάλληλος, από πού θα εισπράξει για να πληρώσει την τράπεζα και την εφορία του για τα ακίνητα; Όταν εσύ κάνεις στάση πληρωμών, θα κάνουμε κι εμείς μαζί σου.

Τι δεν καταλαβαίνεις;



Δεν υπάρχουν σχόλια: