Τρίτη, Ιουνίου 19, 2012

Μιά μικρή καθημερινή περιπέτεια...



Από χθές ασχολούμαι με την εξής απλή δουλειά.
Να κάνω αναδρομική διακοπή εργασιών ως ελεύθερος επαγγελματίας δημοσιογράφος. Μέ μπλοκάκι. Επειδή δεν γεννήθηκα 50 ετών, όταν ήμουν νέος,  πληρωνόμουν με μπλοκάκι γιατί χωρίς να είμαι μέλος της ΕΣΗΕΑ στην εποχή μου δεν μπορούσα να προσληφθώ ως μισθωτός. Από την ΕΡΤ λοιπόν πληρωνόμουν με μπλοκάκι. Μάλλον με απόδειξη πληρωμής αν και μισθωτός στην πραγματικότητα. και μας ασφάλιζε στο ΙΚΑ. Όταν αργότερα έγινα μέλος της ΕΣΗΕΑ συμπληρώνοντας επτά χρόνια προϋπηρεσίας, δουλεύοντας σε εφημερίδες, σταμάτησα (τότε ήμουν στον ΣΚΑΪ) να πληρώνομαι με μπλοκάκι και έγινα μισθωτός. Από το 1992-1994. Έκτοτε δεν χρησιμοποίησα το μπλοκάκι ξανά.

Επειδή τώρα λοιπόν καθιέρωσαν το 500 άρικο ευρώ, ακόμα κι αν δεν έχεις κόψει ούτε ένα ΔΠΥ, δηλαδή χωρίς να έχεις καθόλου φορολογητέα ύλη, πήγα όπως πολλοί άλλοι στη Δ.Ο.Υ. για να κάνω αναδρομική διακοπή εργασιών από 1.1.2000. Τυχαία η ημερομηνία, γιατί δεν θυμόμουν ακριβώς από πότε έχω να κόψω. Έφαγα όλη τη Δευτέρα, χωρίς να τελειώσω. Πήρα εύκολα την υπογραφή από το εισόδημα, από το τμήμα ΦΠΑ και από τον Κώδικα βασικών στοιχείων. Αλλά κόλλησα στον  έλεγχο.
"Αν δεν έχετε το παλιό μπλοκάκι, δεν μπορώ να σας κάνω διακοπή. Μέ ξεπερνάει. Χρειάζεται ευρύτητα κι εγώ δεν μπορώ. Ελάτε αύριο που θα είναι ο επόπτης, να δούμε τί μπορεί να κάνει".

Μάς της εξηγούσα εγώ έχω πάρει άδεια από τη δουλειά μου για να είμαι σήμερα εδώ. Δεν μπορώ να λείπω και αύριο. Ανένδοτη η κυρία. Εγώ δεν μπορώ να κάνω τίποτα. Μπορεί εσείς να έχετε κόψει κάποιο μπλοκάκι κάτω από 300 ευρώ που δεν υποχρεούνται να το δηλώνουν.

-- Μά κυρία μου δημοσιογράφος είμαι. Κι αν δείτε στο βιβλίο εσόδων - εξόδων, έπαιρνα 600.000 δρχ το μήνα ή περισσότερα. Δεν έχω περίπτερο για να παίρνω λιγότερα από 300 ευρώ. και δεν έχω θεωρήσει μπλοκάκι εδώ και 15 χρόνια. Η τελευταία καταχώρηση ήταν το 1994 από ότι βλέπω.
Τίποτα. Ελάτε αύριο. Πάνω στη συζήτηση της ξέφυγε και είπε οτι για βιβλία και στοιχεία που έχουν εκδοθεί πριν το 2000 δηλαδή πριν από το TAXIS  δεν μπορεί να μου βάλει ούτε πρόστιμο επειδή έχασα το στοιχείο. Παρόλα αυτά δεν έβγαλα άκρη. Σήμερα πρέπει να πάω πάλι από κεί να βρώ τον επόπτη.

Θα σας διηγηθώ αύριο τη συνέχεια της περιπέτειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: