Τετάρτη, Οκτωβρίου 24, 2007

Εγώ είμαι κατίνα ή αυτοί ξεκατινιάζονται;

Δηλαδή τώρα είναι φυσιολογικό αυτό; Ρωτάω όπως ρώταγε ο Λαζόπουλος. Δηλαδή αν με ρωτούσε εμένα κάποιος στα σοβαρά, τι λεφτά έχω και αν συνάδει ο τρόπος ζωής μου με τα λεφτά που βγάζω δουλεύοντας, θα απαντούσα ότι ο τρόπος είναι γνωστός και όλοι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ το γνωρίζουν, είμαστε γνωστοί και τίποτα δεν είναι κρυφό; Είναι απάντηση αυτή; Και μάλιστα θα ήθελα να ρωτήσετε και τους άλλους συναδέλφους μου αν τα έξοδα που κάνουν συμβαδίζουν με τις αποδοχές τους; Είναι απάντηση αυτή;

Και για λόγους ισότητας, ρώτησε ο γραμματέας της νομαρχιακής Αχαΐας και τον Παπανδρέου την ίδια ερώτηση. Και τι απάντησε; Ότι εγώ κληρονόμησα ένα ρόλοι και το όνομά μου. Μα τώρα είναι απάντηση αυτή; Γιατί δηλαδή θεωρούν και οι δύο αυτονόητο ότι δεν είναι ανθρωπινή ερώτηση σε άνθρωπο από άνθρωπο; Δε θέλεις να πεις κύριε δεν λες. Ποιος είσαι εσύ που με ρωτάς; Η εφορία; Αλλά αν δέχεσαι να απαντήσεις γιατί δεν απαντάς απλά ότι ναι ζω με τη βουλευτική μου αποζημίωση και μόνον όπως επιβάλει ο νόμος και δεν έχω άλλα εισοδήματα. Αν αποδείξει κάποιος ότι έχω και άλλα εισοδήματα, να παραιτηθώ από βουλευτής. Ή έχω πλούσια σύζυγο και δεν θίγομαι σαν άνδρας να πληρώνει εκείνη τις διακοπές μας ή τα έξοδα των παιδιών, οπότε εγώ κρατάω την βουλευτική αποζημίωση για τα μικροέξοδά μας.

Κανένα εστιατόριο, κανένα ξενοδοχείο κλπ. Ντροπή είναι; Κατ’ αρχήν δεν κατάλαβα γιατί ο Παπανδρέου δεν κατάλαβε την ερώτηση και απάντησε σε άλλη. Τον ρώτησαν για τα εισοδήματά του. Όχι για το τι κληρονόμησε από τον πατέρα του. Ένα ρόλοι και το όνομα… Κατ’ αρχήν δεν είναι ακριβές. Νομίζω ότι όλα τα παιδιά πήραν ένα μερίδιο από το σπίτι που είχε πουλήσει ο Ανδρέας Παπανδρέου στον Βλαχούτσικο και τα παιδιά παρενέβησαν και το πήραν πίσω. Αυτό δεν ήταν κληρονομιά; Τέλος πάντων. Όταν κάποιος με ρωτάει αν είμαι πλούσιος ή αν ζω από τη δουλειά μου δεν απαντάω τι κληρονόμησα από τον πατέρα μου, αλλά πόσα βγάζω εγώ από τη δουλειά που κάνω. Και μην πει κανείς καμιά προβοκάτσια ότι δεν κατάλαβε ακριβώς ο Παπανδρέου τι τον ρώτησαν γιατί θα είναι προβοκάτσια. Απλώς δεν έχουν μάθει να απαντάνε ευθέως σε ερωτήσεις που μπορεί να είναι προσωπικές, αλλά όταν είσαι δημόσιο πρόσωπο, είσαι υποχρεωμένος να τις απαντάς και μάλιστα πειστικά.

Το υπονοούμενο του Βενιζέλου ήταν σαφές και αφορά τον ίδιο που το έθεσε. Αν ήταν ευγενικό ή όχι. Από τη στιγμή που ετέθη όμως η απάντηση είναι επιβεβλημένη, ευθεία και σοβαρή. Δεν απαντάμε με αστειάκια.
Δημοσίευση σχολίου